FAQ elevkö

FAQ

Vanliga frågor från vårdnadshavare

Fråga: Hur loggar man in i elevkön?

 

Svar: När du som vårdnadshavare loggar in elevkön för att ändra uppgifter loggar du inte in via vanliga SchoolSoft utan via länken "Logga in" i formuläret.

Härifrån kan du sedan ändra dina kontaktuppgifter och behöver inte gå via skolan. Se bild nedan.

 

Fråga: Jag har skrivit in fel år, hur ändrar jag?

 

Svar: Kontakta administratören på skolan så får du hjälp att ändra startår och årskurs.

 

Fråga: Jag får information om vilket kö-id jag har, men vilken är min köplats?

 

Svar: Köplatsen kan variera eftersom barn med syskonförtur kan komma att ställa sig i kö vid ett senare tillfälle. Kontakta gärna skolan så kan vi ger ett ungefärligt besked om kösituationen för ditt/dina barn.

Fråga: Jag har sökt till fel skola?

 

Svar: Eftersom man inte kan flytta en ansökan från en skola till en annan måste en ny ansökan göras till den rätta skolan.

 

Fråga: Jag tog bort mitt barn från kön, eftersom jag skrev fel i min anmälan, nu kan jag inte ansöka igen.

 

Svar: Barnet ligger som inaktivt i skolans elevkö. Kontakta skolan så ändrar administratören barnets kö-status och därefter kan administratören ändra i uppgifter om startår och årskurs.

Copyright © All Rights Reserved